Nog niet gekend

Rekruteren via sociale media

Zoek en vind de juiste werknemer via social media

  • KMO-portefeuille

Introductie

Gaat u mee in de trend van rekruteren via sociale media of houdt u het toch maar bij uw eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze workshop maakt u kennis met de meest gebruikte sociale netwerken. We leren u hoe u efficiënt uw doelgroep kunt bereiken en uw aanwervingsbeleid uitdragen. Maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.

Omschrijving

Wie LinkedIn, Facebook, Twitter, ... gebruikt ziet regelmatig posts verschijnen voor een vacature. In deze workshop leert u de sociale netwerken beter te gebruiken zodat uw oproep ook effectief gelezen wordt.

We leren u hoe u efficiënt uw doelgroep kunt bereiken en uw aanwervingsbeleid kunt uitdragen. Maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

HR-medewerkers en -verantwoordelijken

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?

  • Krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering- en selectiekantoren - interimbureau's - sociale media

2. Sociale Media als rekruteringsmiddel

  • Voor- en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
  • Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter, ...
  • Welke kanalen schakelt u wanneer in?
  • Return on investment

3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?

  • Gevonden worden:
    • Online branding: hoe bent u als recruiter online vindbaar?
    • In welke mate is uw organisatie online zichtbaar?
  • Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten
  • LinkedIn:
    • Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Profiel op LinkedIn: tips & tricks
    • Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
    • Company pages & Career pages
    • Groepen op LinkedIn
    • Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doet u het?
  • Facebook
    • Gebruik: profielen, groepen, fanpagina's
    • Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maakt u een Facebook-advertentie?
    • Hoe zorgt u ervoor dat uw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
  • Twitter
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Twitter Ads

4. Reputatiemanagement

  • Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Doe uw aanvraag voor een opleiding op maat via onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Foto Steven Soenen

Steven Soenen

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag