Nog niet gekend
ITIL 4 foundation bridge (Recertification)
IT Service management en ITIL 4: Agile Lean en Industrie 4
Introductie
Evolutie naar ITIL 4
We bevinden ons in een tijd van ongekende verandering, bekend als de 'Vierde Industriële Revolutie'. Het wordt gekenmerkt door de digitale transformatie van onze wereld en de onvermijdelijke interactie tussen mensen, digitale technologieën en fysieke activa. Het is een steeds snellere en complexere omgeving, waardoor organisaties flexibeler moeten zijn, beter georganiseerd om zich wendbaarder op te stellen en klaar moeten zijn om nieuwe manieren van werken te accepteren om in deze snel veranderende wereld relevant en succesvol te blijven. ITIL 4 helpt organisaties, door middel van dit framework, om verbinding te maken en deze verschillende uitdagingen aan te passen die niet alleen relevant zijn voor ITSM-professionals, maar ook voor een breder scala van professionals die in de digitale wereld werken.
De officiële naam van de update is ITIL® 4. De vier geeft geen versienummer aan, maar een verwijzing naar ‘de Vierde Industriële Revolutie’ die wordt gekenmerkt door robotica, kunstmatige intelligentie, nanotechnologie, quantum computing, biotechnologie, the Internet of Things (IoT), 3D-printen, autonome voertuigen en nog veel meer.
Omschrijving
Deze 2-daagse “Upgrading skills to ITIL 4 Foundation” is bestemd voor houders van ITIL V3 Foundation certificaat. Deze opleiding biedt een uitgebreid overzicht en inzicht van de wijzigingen tussen ITIL V3 en ITIL 4 en helpt u bij het voorbereiden en uitvoeren van het ITIL 4 Foundation-examen op een effectieve en efficiënte manier.
Houd er rekening mee dat deze cursus specifiek ontworpen is voor personen die reeds vertrouwd zijn met ITIL v3.0 en reeds geslaagd zijn voor het ITIL V3 Foundation-examen. Deze opleiding is NIET bedoeld voor personen die voor ITIL of IT Service Management nieuw zijn. Als ITIL of IT Service Management nieuw voor u is, bevelen wij u de volledige 3-daagse opleiding ITIL 4 Foundation aan.
ITIL ondersteunt organisaties en professionals om maximaal waarde te halen uit IT en digitale diensten. Het helpt bij het bepalen van de richting van de serviceprovider met een duidelijk competentiemodel en past deze aan de bedrijfsstrategie en klantbehoeften aan. ITIL, een professioneel erkend certificatieschema, biedt uitgebreide, praktische en beproefde richtlijnen voor het opzetten van een servicebeheersysteem en biedt een gemeenschappelijke woordenlijst voor bedrijven die IT-services gebruiken.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
- Managers en medewerkers van IT Service departementen met kennnis van ITIL v3.0
- Applicatie- en projectmanagers met kennnis van ITIL v3.0
Voorkennis
Gedegen basiskennis van ITIL v3.0 is vereist.
Toelatingsvoorwaarden
Houder zijn van het ITIL Foundation v3.0 Certificaat
Methodologie
Pré-reading cursusmateriaal - voor de start van de opleiding
Minstens één week voor de start van de opleiding ontvangen de deelnemers pré-reading cursusmateriaal waarvan wij sterk aanbevelen dat dit cursusmateriaal vóór de start van de opleiding wordt doorgenomen door de deelnemer.
Klassikale methodiek
De opleiding is een afwisseling tussen nieuwe theoretische concepten en best practices van ITIL® 4 die via praktijkvoorbeelden bijgebracht worden.
Webbased ITIL 4 Foundation examen - Laptop meebrengen (laatste sessie)
Op het einde van de laatste lessessie dient elke deelnemers een laptop mee te brengen die via Wifi op het internet kan connecteren.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
- Korte refresh ITIL® v3.0?
- Waarom ITIL 4?
- Wat is nieuw in ITIL® 4: vocabularium, terminologie en processen
- IT Service Management definities: Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor
- Key concepts of Value creation
- Key concepts of Service relationships:
- service offering
- service provision
- service consumptio
- service relationship managemen,
- De geest, en het praktisch gebruik van 7 ITIL richtlijnen
- 4 dimensions of service management:
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Value streams and processes
- Het ITIL service value system
- De service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams
- Service value chain elements:
- Plan
- Improve
- Engage
- Design & transition
- Obtain / Build
- Deliver & support
Foundation certificatie examen ism Strict bv, ATO PeopleCert Affiliate.
De opleiding is eveneens voorbereiding op het Foundation Certificatie examen.
Op het einde van de laatste lesdag kunt u het certificatie examen ook daadwerkelijk afleggen.
Het EXIN examen wordt voorafgegaan door een proefexamen
De kostprijs van ITIL® 4 - Foundation examen zit NIET vervat in de kostprijs van de opleiding. De kostprijs voor het examen bedraagt 250 euro (excl BTW)
Webased examen: Deelnemers dienen voor het afleggen van het examen een laptop mee te brengen (met Wifi)
Foundation certificatie examen ism Strict bv, ATO PeopleCert Affiliate.
- De opleiding is eveneens voorbereiding op het Foundation Certificatie examen
- Op het einde van de laatste lesdag kan je het certificatie examen ook daadwerkelijk afleggen. Het examen wordt voorafgegaan door een proefexamen.
- De kostprijs (€ 250,00 exclusief BTW) van ITIL® 4 - Foundations examen zit NIET vervat in de kostprijs van de opleiding. Vermeld bij uw inschrijving in het opmerkingsveld dat u ook wenst deel te nemen aan het examen, aub
ITIL® trainingen worden gegeven in samenwerking met Strict bv, ATO PeopleCert Affiliate.
ITIL® is a Registered Trade Mark
Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?
Doe uw aanvraag voor een opleiding op maat via onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact op.
Nele Depecker
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag