Nog niet gekend

Adverteren op Instagram voor beginners

Bereik uw klanten via Instagram advertenties!

Introductie

Leer advertentiecampagnes opzetten in Instagram

Omschrijving

Heel veel mensen gebruiken Instagram, maar de meeste ondernemingen zijn nog niet in staat om efficiënt (nieuwe) klanten via Instagram te bereiken, hen te engageren en hen te verleiden tot aankoop. Mensen gebruiken sociale media primair voor het contact met vrienden en andere privédoeleinden. Jouw advertentie in hun tijdslijn kan dan storend zijn en je meeste volgers zien niet wat je plaatst op Instagram. Met de opleiding “Adverteren op Instagram” helpen we je daarom op weg naar een advertentiestrategie die meetbaar bijdraagt in merkbekendheid en verkoop.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Verkoopt u aan consumenten? Wilt u meer omzet halen met social commerce via Instagram? Bent u de beheerder van uw Instagram bedrijfsprofiel? Dan is deze opleiding voor u!

Wilt u adverteren via Instagram om nieuwe medewerkers aan te trekken? Dan is deze opleiding niet de juiste keuze.  

Voorkennis

U werkt al met de gratis diensten van Instagram.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

De basis van marketing via Instagram is een verfrissende contentstrategie die uw doelgroep boeit. Daarna kan u snel van start met adverteren om zo ook het rendement van deze contentinspanningen te verhogen. Tijdens deze opleiding werken we samen middels het social media canvas een Instagramcampagne uit. Daarbij beginnen we met het scherp definiëren van de doelgroep en doelstelling om deze te doorvertalen naar een boodschap, creatief format en targeting.

Tijdens de opleiding leert u :

  • hoe u Instagram ads inzet binnen de customer journey;
  • hoe u uw commerciele doelstellingen doorvertaalt naar relevante KPI’s voor Instagram, zoals bijvoorbeeld de ROAS (Return On Ad Spent)
  • over de mogelijkheden en kracht van verschillende Instagram advertentie formats en formules, zoals bijvoorbeeld Reels
  • werken met Meta Business Suite, het campagne instrument van Instagram;
  • Hoe u met behulp van zogenaamde A/B-tests uw campagnes kan optimaliseren voor een verbeterd rendement
  • Hoe een advertentieveiling werkt en u uw geld dus het best besteedt
  • het meetbaar maken van uw Instagramcampagnes en de (on)zin van statistieken zoals impressies, clicks en engagement;
  • Alternatieve manieren van adverteren, zoals bijvoorbeeld de samenwerking met influencers

De opleiding is doorspekt met talloze voorbeelden uit de praktijk van bekende en minder bekende ondernemingen. Reserveer een klein budget om na de opleiding een campagne te doen starten

Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?

Doe uw aanvraag voor een opleiding op maat via onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Foto Vanessa Aneca

Vanessa Aneca

Projectcoördinator

Ik wens een incompany opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag