Nog niet gekend
Nieuwsbrief schrijven: zo maakt u prospects warm
Basis schrijfvaardigheden (on campus) + expert-workshop (online)
Introductie
Wilt u een online nieuwsbrief schrijven waarvan uw prospects warmlopen? U leert het in deze schrijftraining!
Omschrijving
- Wilt u een online nieuwsbrief waarvan uw prospects warmlopen?
- Zodat u hen als klant binnenrijft?
- En u die relatie vanuit een vertrouwensband start?
Schrijf u dan in voor deze opleiding. U leert de basis schrijfvaardigheden. En vervolmaakt zich dan met een expert-workshop. U leert welke Schrijfdokter-tests voor uw nieuwsbrief een kwestie van lezen of dood zijn. En welke specifieke richtlijnen, tips en trucs ervoor gelden.
Ontdek hoe u ervoor zorgt dat uw abonnee:
- uw nieuwsbrief opent;
- doorklikt naar uw landingspagina;
- zich niet uitschrijft.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Al wie e-nieuwsbrieven, informatief of wervend, wil schrijven die geopend en gelezen worden
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
De expert-workshop is uitermate interactief.
Samen met docent duikt u meteen in concrete voorbeelden. Goede en minder goede nieuwsbrieven passeren de revue.
U ontdekt hoe u als lezer van een nieuwsbrief reageert. Zo stuurt u zichzelf als schrijver bij. En tovert u met uw eigen nieuwsbrief een koude prospect om in een warme klant.
Aan de expert-workshop gaat de basisopleiding 'Copywriting: zo slaat u lezers aan de haak' vooraf:
De modale lezer haakt razendsnel af. Hij is egocentrisch, lui en snel verveeld. Maar gelukkig ook voorspelbaar. In deze reeks van 3 licht verteerbare live webinars leert u de beproefde technieken waarmee u zijn aandacht vasthoudt.
- Egocentrisch? Oplossing: uw lezer is niet uw lezer. U bent zijn schrijver.
- Lui? Oplossing: bedien de lezer op zijn wenken en ruim elke leeshindernis op.
- Verveeld? Oplossing: Grijp uw lezer bij het nekvel met uw manier van schrijven.
Steel tijd
Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet echt? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die ze niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.
Bespeel inhoud, vorm en stijl
Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.
Ja, dat is een harde boodschap. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost.
Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. Belandt uw offerte niet in de papiermand. En blijven uw Google-bezoekers wel op uw webpagina hangen om te bestellen.
Grijp u vast aan 101 handvaten
Verwacht u ronkende theoretische modellen? Neem dan niét deel aan deze workshops.
Kijkt u uit naar 101 concrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!
Stel elke tekstvraag
Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw docent beantwoordt ze. Laat u dus maar gaan tijdens de live snackable webinars en de expert-workshops!
Wilt u graag een opleiding aanpassen op maat van uw bedrijf?
Doe uw aanvraag voor een opleiding op maat via onderstaand formulier en we nemen zo snel mogelijk contact op.
Vanessa Aneca
Projectcoördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag