Geëngageerde medewerkers zetten zich in om goed te presteren. Ze voelen zich betrokken bij uw organisatie en dragen bij aan uw groei. Ze zijn ambitieus, ontwikkelen zich op een positieve manier en nemen verantwoordelijkheid. Het zijn de gedroomde ambassadeurs van uw zaak. Logisch dus dat een hoger employee engagement nauw samenhangt met meer klantentevredenheid, klantenloyauteit, productiviteit en winst. Uit internationaal onderzoek blijkt dat de return bij bedrijven met een hoog werknemersengagement 5 keer hoger ligt op 5 jaar. Ook de nettowinstmarge van bedrijven met veel geëngageerde medewerkers is 17% hoger.

Het is dus belangrijk te werken aan uw employee engagement. Want gelukkige medewerkers, gelukkige klanten en meer winst zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Mystery shopping en klantenfeedback zijn 2 krachtige instrumenten die u kunnen helpen bij het verhogen van uw employee engagement.

  • Bij mystery shopping krijgt u zicht op concrete werkpunten op vlak van productkennis, klantgerichte attitude en verkoopvaardigheden van uw medewerkers. Dit maakt het mogelijk om uw medewerkers heel gericht te gaan ondersteunen via opleiding en coaching zodat ze groeien in hun job.
  • Klantenfeedback is dan weer heel waardevol omdat échte klanten u zeggen waarin uw medewerkers uitblinken. En positieve feedback is een hele krachtige motivator.

 

Heeft u verder nog vragen? Of wilt u gewoon weten hoe wij u – net als andere tevreden klanten – kunnen helpen bij het streven naar uitmuntendheid op vlak van servicebeleving?
Contacteer SBM nu vrijblijvend. Graag tot binnenkort!